Wat willen we bereiken?
Wij willen een klantgerichte dienstverlenende organisatie als poort naar de overheid voor inwoners, bedrijven en instellingen. Zij ervaren een klantgerichte, toegankelijke overheid (fysiek én digitaal) die met kennis van zaken snel en doeltreffend handelt. De lokale overheid is voor iedereen duidelijk herkenbaar. We werken verder aan een slagvaardige overheid die dichtbij de inwoners staat. We vergroten onze strategische kracht.
Indicator
|
Realisatie 2016
|
Realisatie 2018
|
Ambitie 2020
|
Ambitie 2022
|
Waardering inwoners dienstverlening via digitale faciliteiten
|
6,7
|
6,6
|
6,7
|
6,8
|
Waardering inwoners communicatie en voorlichting gemeente
|
6,7
|
6,5
|
6,6
|
6,7
|
Waardering inwoners algehele dienstverlening
|
6,5
|
6,4
|
6,6
|
6,6
|
De eerstvolgende burgerpeiling wordt in 2021 gehouden. Zie de algemene toelichting voor de indicatoren bij het Programmaplan. In 2018 was sprake van een lichte daling van de waarden. De ambitie is dat de waardering de komende jaren toeneemt naar het niveau van de landelijk gemiddelden. Om dat te bereiken voeren we vanuit kwaliteitsmetingen onder inwoners, instellingen en ondernemers steeds verbeteringen door.
|