Wat doen we al?
Samen met de provincie Gelderland en de gemeenten Deventer en Zutphen werken we aan de realisatie van de doorfietsroute, de F348. Onderdeel van het verbeteren van de route tussen Zutphen en Deventer is het maken van een nieuwe fietstunnel ten zuiden van Epse. Deze tunnel wordt aangelegd voor het verbeteren en versnellen van de doorgaande fietsroute. Onderdeel van de opgave F348 is het aanleggen of verbeteren van de toevoerroutes richting de F348. Lochem wil de fietsverbindingen vanuit Epse naar de doorfietsroute F348 en Deventer via het A1 Bedrijvenpark verbeteren. In het uitvoeringsprogramma van het Fietsplan Lochem is hiervoor een netwerkstudie opgenomen om te verkennen hoe deze routes het beste kunnen worden ingepast en vormgegeven.
 
Wat gaan we (extra) doen?
De netwerkstudie naar de toevoerroutes gaan we doen om de fietsverbindingen van en naar Epse beter aan te laten sluiten op het hoofdfietsnetwerk en belangrijke bestemmingen in de omgeving. Met een netwerkstudie analyseren we diverse fietsroutes met als doel om ze beter op mekaar aan te laten sluiten.  Eerst kijken we naar de bestaande fietsroutes en bestemmingen. Als uitkomst komen mogelijk nieuwe verbindingen of benodigde aanpassingen aan bestaande wegen of paden. Met een netwerkstudie kijken we naar de routes en bepalen we of er in het routenetwerk stukken ontbreken of verbeterd moeten worden.  Daarnaast maken we inzichtelijk wat de verschillende onderdelen kosten. Hiermee kan de doelmatigheid van de mogelijke investeringen goed worden afgewogen.  
  
Hoe betrekken we inwoners en organisaties? 
Bij deze verkenning informeren en raadplegen we stakeholders zoals dorpsraad Epse-Joppe, de Fietsersbond, A1 bedrijvenpark, projectgroep FN348 en de inwoners van Epse en ruime omgeving. De genoemde organisaties zijn ook nauw betrokken bij de provinciale projecten naar de FN348 en de verbetering van de N348 Epse-A1. 

 

Wat kost het?

Incidenteel in 2026 € 25.000.