Omschrijving (toelichting)

Wel uitgevoerd
#opladers:
We ontwikkelden een marketing communicatiestrategie. We namen een aanjager aan en richtten een monitor in.
Het gedachtegoed van #opladers brachten we onder de aandacht van partners zoals scholen, SWL, het consultatiebureau, en de bibliotheek. Met de kinderopvang en de scouting zijn er kansen voor samenwerking.

Jeugdhulp in de school:
Pilot Versterking pedagogisch klimaat. Vijf basisscholen doen mee aan de pilot. Aan vier scholen zijn gezinscoaches gekoppeld (een vijfde volgt nog). Per school stelden we een plan van aanpak op. Gezinscoaches krijgen intervisie en training.
Pilot Jeugdhulp in gespecialiseerd onderwijs. De twee scholen op het speciaal basisonderwijs in Zutphen hebben nu een jeugdhulpverlener per school. Daardoor is er één hulpverlener voor alle kinderen op een school. En niet allemaal verschillende hulpverleners voor slechts enkele uren per kind.
We richtten een monitor in die de voortgang in de pilots in de gaten houdt.
Pilot Integraal arrangeren. We onderzochten vijf casussen op het snijvlak onderwijs – jeugdhulp. Hieruit hebben we successen en verbeterpunten gehaald.

Niet uitgevoerd
#opladers:
Door Corona liep deze pilot vertraging op. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk dat ouders elkaar in het echt ontmoeten. Dat is wel de basis voor een groot deel van deze pilot. Scholen zijn druk met dingen die met corona te maken hebben en committeerden zich (nog) niet aan de pilot.