Wat doen we al

De gemeente Lochem werkt vanuit een kantoorgebouw dat ongeveer 10 jaar oud is. Dat betekent dat het tijd is voor onderhoud. Daarnaast geven onze medewerkers en inwoners aan dat het gebouw kil en ongezellig is en missen ze het groen. Ook worden onze medewerkers op dit moment geremd in het hybride werken. Investeringen in de ICT zijn noodzakelijk. 

Wat gaan we (extra) doen
We gaan ons kantoorgebouw warmer en gezelliger inrichten en voorzien van meer groen binnen. Het thuiswerken was al mogelijk maar we gaan dit technisch beter faciliteren. Zowel de bestaande als nieuwe overlegruimtes worden voorzien van apparatuur om snel en laagdrempelig hybride te werken.
Het gehele werkconcept en de nieuwe kantoorinrichting is uitgewerkt in een apart raadsvoorstel. 
Dit raadsvoorstel ontvangt u voordat er besluitvorming plaats vindt over de Begroting 2023 – 2026.


Wat kost het

 

Krediet

afsch. Termijn

2022

2023

2024

2025

2026

Investering inrichting

774.000

10

   

    81.000

    81.000

    80.000

Investering ICT_hardware

280.000

5

   

    57.000

    57.000

    57.000

               

Exploitatiekosten

             

Incidenteel

             

Beplanting binnen

     

  59.500

     
               

Structureel

             

Extra kosten schoonmaak

       

    10.000

    10.000

    10.000

Extra kosten onderhoud planten

       

      6.000

      6.000

       6.000

               

Totaal

 1.054.000

   

   59.500

  154.000

  154.000

  153.000

De incidentele kosten bestaan uit kosten voor de binnen beplanting. De structurele kosten bestaan uit de kapitaalslasten voor de inrichtings- en ICT-kosten en de extra jaarlijkse kosten voor het schoonmaken van het pand en het onderhoud van de planten. Dit stellen we voor nu op te nemen in de Begroting 2023.