Sitemap

  1. Blz. 1 Begroting 2024
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Aanbiedingsbrief
        1. Blz. 4 Samen in Lochem
      2. Blz. 5 Financiële positie
        1. Blz. 6 Inleiding
        2. Blz. 7 De Begroting 2024 is structureel sluitend
        3. Blz. 8 Wij nemen ‘zwarte blokjes’ op in de intensiveringslijst om budget beschikbaar te stellen
        4. Blz. 9 Wij nemen de uitgangspunten voor de begroting 2024 op in de begrotingsrichtlijnen
      3. Blz. 10 Programmaplan
        1. Blz. 11 Inleiding
        2. Blz. 12 Wat mag het kosten
        3. Blz. 13 We geven inzicht in de indicatoren
      4. Blz. 14 Thema Klimaat en Energie
        1. Blz. 15 Doelstellingen
          1. Blz. 16 Klimaat en Energie
            1. Blz. 17 Realiseren hittestress-maatregelen openbare ruimte Lochem
            2. Blz. 18 Lokale Aanpak Isolatie 1e tranche 2023-2026
            3. Blz. 19 Lokale aanpak isolatie 2e tranche 2025-2027
            4. Blz. 20 Lokale Aanpak Isolatie 3e tranche 2026-2028
            5. Blz. 21 Tijdelijke regeling Capaciteit Decentrale Overheden Klimaat en Energie CDOKE
      5. Blz. 22 0. Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 23 Programma items
          1. Blz. 24 0.1 Bestuur
            1. Blz. 25 Versterken Regio Stedendriehoek
          2. Blz. 26 0.2 Burgerzaken
          3. Blz. 27 0.3 Beheer overige gebouwen en gronden
            1. Blz. 28 Strategische grondverwerving
        2. Blz. 29 Beleidsnota's
        3. Blz. 30 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 31 Indicatoren
      6. Blz. 32 1. Veiligheid
        1. Blz. 33 Programma items
          1. Blz. 34 1.1 Crisisbeheersing en brandweer
          2. Blz. 35 1.2 Openbare orde en veiligheid
            1. Blz. 36 Extra impuls toezicht en handhaving
        2. Blz. 37 Beleidsnota's
        3. Blz. 38 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 39 Indicatoren
      7. Blz. 40 2. Verkeer, vervoer en waterstaat
        1. Blz. 41 Programma items
          1. Blz. 42 2.1 Verkeer en vervoer
            1. Blz. 43 Gebiedsvisie gronden herverdeling na aanleg Schakel Achterhoek – A1
            2. Blz. 44 Versterken looproutes centrum Lochem
            3. Blz. 45 Realisatie herinrichting Deventerweg Laren
            4. Blz. 46 Herinrichting Reeverweg Harfsen
            5. Blz. 47 Herinrichting Lochemseweg Harfsen
            6. Blz. 48 Realisatie snelheidsremmende maatregelen Holterweg Laren
            7. Blz. 49 Realisatie fietsstraat Oosterwal Lochem
            8. Blz. 50 Ontwerp Nieuwstad Lochem
            9. Blz. 51 Verkenning fietsverbinding N346 Deedingsweerdweg Lochem
            10. Blz. 52 Actualiseren wegenlegger
            11. Blz. 53 Digitalisering verkeersdata
            12. Blz. 54 Mogelijke verbetering verkeersveiligheid rondom scholen Laren
            13. Blz. 55 Verbeteren toegankelijkheid looproutes
          2. Blz. 56 2.2 Parkeren
            1. Blz. 57 Analyse parkeren centrum Lochem
          3. Blz. 58 2.3 Recreatieve havens
          4. Blz. 59 2.4 Economische havens en waterwegen
          5. Blz. 60 2.5 Openbaar vervoer
        2. Blz. 61 Beleidsnota's
        3. Blz. 62 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 63 Indicatoren
      8. Blz. 64 3. Economie
        1. Blz. 65 Programma items
          1. Blz. 66 3.1 Economische ontwikkeling
          2. Blz. 67 3.2 Fysieke bedrijfsinfrastructuur
          3. Blz. 68 3.3 Bedrijfsloket en bedrijfsregelingen
          4. Blz. 69 3.4 Economische promotie
            1. Blz. 70 Bijdrage aan Liberation Route Europa
        2. Blz. 71 Beleidsnota's
        3. Blz. 72 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 73 Indicatoren
      9. Blz. 74 4. Onderwijs
        1. Blz. 75 Programma items
          1. Blz. 76 4.1 Openbaar basisonderwijs
          2. Blz. 77 4.2 Onderwijshuisvesting
            1. Blz. 78 Integraal Huisvestingsplan opstellen
          3. Blz. 79 4.3 Onderwijsbeleid en leerlingzaken
            1. Blz. 80 Uitbreiding activiteiten leerplichtconsulenten
            2. Blz. 81 Doorontwikkelen leerlingenvervoer
            3. Blz. 82 Actualisatie beleidsnota Leerplicht
        2. Blz. 83 Beleidsnota's
        3. Blz. 84 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 85 Indicatoren
      10. Blz. 86 5. Sport, cultuur en recreatie
        1. Blz. 87 Programma items
          1. Blz. 88 5.1 Sportbeleid en activering
            1. Blz. 89 Stimuleren sport en bewegen
          2. Blz. 90 5.2 Sportaccommodaties
            1. Blz. 91 Multifunctionele accommodatie (mfa) Gorssel
            2. Blz. 92 Toekomst zwembaden Almen en Gorssel
          3. Blz. 93 5.3 Cultuurprestaties
            1. Blz. 94 Uitvoeren Kijk op cultuur uitvoeringsplan 2023 en verder
          4. Blz. 95 5.4 Musea
          5. Blz. 96 5.5 Cultureel erfgoed
          6. Blz. 97 5.6 Media
            1. Blz. 98 Lokale publieke omroep
            2. Blz. 99 Uitvoeren van het programma Digivaardige Achterhoekers
          7. Blz. 100 5.7 Openbaar groen en openlucht recreatie
            1. Blz. 101 Duurzame voortzetting beheer laanbomen buitengebied
            2. Blz. 102 Evaluatie IBOR
            3. Blz. 103 Actualisatie Speelruimtebeleid
        2. Blz. 104 Beleidsnota's
        3. Blz. 105 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 106 Indicatoren
      11. Blz. 107 6. Sociaal Domein
        1. Blz. 108 Programma item
          1. Blz. 109 6.1 Samenkracht en burgerparticipatie
            1. Blz. 110 Aanjager Inclusie en diversiteit
            2. Blz. 111 Uitvoering inburgering
            3. Blz. 112 Opvang Ontheemden Oekraïners
            4. Blz. 113 Verlenging extra inzet mantelzorgconsulent
          2. Blz. 114 6.2 Wijkteams
          3. Blz. 115 6.3 Inkomensregelingen
            1. Blz. 116 Uitvoering geven aan hernieuwde schuldhulpverlening
            2. Blz. 117 Implementeren modules voor Iparticipatie
            3. Blz. 118 Implementeren impulsregeling parttime werken
          4. Blz. 119 6.4 Begeleide participatie
          5. Blz. 120 6.5 Arbeidsparticipatie instrumenten
          6. Blz. 121 6.6 Maatwerkvoorzieningen WMO
            1. Blz. 122 Optie werkgeverschap zorg coördinatoren
            2. Blz. 123 Evaluatie inzet zorgcoördinatoren
          7. Blz. 124 6.71 Maatwerk dienstverlening 18+
          8. Blz. 125 6.72 Maatwerk dienstverlening 18-
            1. Blz. 126 Relatieloket uitvoeren
            2. Blz. 127 Bestendigen preventieve inzet jeugdhulp
          9. Blz. 128 6.81. Geëscaleerde zorg 18+
          10. Blz. 129 6.82. Geëscaleerde zorg 18-
        2. Blz. 130 Beleidsnota's
        3. Blz. 131 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 132 Indicatoren
      12. Blz. 133 7. Volksgezondheid en milieu
        1. Blz. 134 Programma items
          1. Blz. 135 7.1 Volksgezondheid
          2. Blz. 136 7.2 Riolering
          3. Blz. 137 7.3 Afval
            1. Blz. 138 Pilot containertuintje
          4. Blz. 139 7.4 Milieubeheer
          5. Blz. 140 7.5 Begraafplaatsen en crematoria
        2. Blz. 141 Beleidsnota's
        3. Blz. 142 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 143 Indicatoren
      13. Blz. 144 8. Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
        1. Blz. 145 Programma items
          1. Blz. 146 8.1 Ruimte en leefomgeving
            1. Blz. 147 Omgevingswet - inhuur juridische expertise
            2. Blz. 148 Omgevingswet - Inhuur projectleider opstellen permanent omgevingsplan
            3. Blz. 149 Vitaal landschap
          2. Blz. 150 8.2 Grondexploitatie woningbouw
            1. Blz. 151 Reserve grondexploitaties
          3. Blz. 152 8.3 Wonen en bouwen
            1. Blz. 153 BGT-BAG-BOR beheer
            2. Blz. 154 Voorbereidingskrediet nieuwe woningbouwlocaties
            3. Blz. 155 Projectleider woningbouwlocaties
            4. Blz. 156 Dynamische woonvisie
        2. Blz. 157 Beleidsnota's
        3. Blz. 158 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 159 Indicatoren
      14. Blz. 160 Algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 161 Inleiding
        2. Blz. 162 Het financieel beleid is onder andere vastgelegd in de beleidsnota’s
        3. Blz. 163 Wat mag het kosten?
      15. Blz. 164 Overig
        1. Blz. 165 Overhead en vennootschapsbelasting
        2. Blz. 166 Doelstellingen
          1. Blz. 167 0.4 Overhead
            1. Blz. 168 Vernieuwen functiewaarderingssysteem
            2. Blz. 169 Toekomstbestendige ICT
            3. Blz. 170 Uitbreiding juridisch beleidsmedewerker
          2. Blz. 171 0.9 Vennootschapsbelasting
        3. Blz. 172 Vennootschapsbelasting
        4. Blz. 173 Totaaloverzicht baten en lasten van de programma's
        5. Blz. 174 Een sluitende (meerjaren)begroting; de financiële techniek
        6. Blz. 175 Onttrekkingen en toevoegingen aan de reserves zijn van invloed op de financiële positie
      16. Blz. 176 Paragrafen
        1. Blz. 177 Lokale heffingen
          1. Blz. 178 Inleiding
          2. Blz. 179 Havengelden
          3. Blz. 180 Parkeerbelasting
          4. Blz. 181 Lijkbezorging
          5. Blz. 182 Rioolheffing
          6. Blz. 183 Afvalstoffenheffing
          7. Blz. 184 Onroerende zaakbelasting (OZB)
          8. Blz. 185 Kwijtscheldingsbeleid
          9. Blz. 186 Lokale lastendruk
          10. Blz. 187 Tabel 1.1 Totaaloverzicht lokale lastendruk
          11. Blz. 188 Tabel 1.2 Indicatoren
          12. Blz. 189 Begrote lokale heffingen
        2. Blz. 190 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
          1. Blz. 191 Inleiding
          2. Blz. 192 Overzicht van alle structurele en incidentele risico’s (benodigde weerstandscapaciteit)
          3. Blz. 193 Toelichting structurele risico's
          4. Blz. 194 Structureel risico 1 Huishoudelijke hulp (voorheen Ondersteuning Thuis)
          5. Blz. 195 Structureel risico 2 Kosten Wmo woningaanpassingen
          6. Blz. 196 Structureel risico 3 Jeugdhulp, extra middelen 2022 en verder
          7. Blz. 197 Structureel risico 4 Wet kwaliteitsborging voor het bouwen
          8. Blz. 198 Structureel risico 5 Toerekening uren investeringen en grondexploitaties
          9. Blz. 199 Structureel risico 7 Onbenutte ruimte onder plafond BTW-compensatiefonds (BCF)
          10. Blz. 200 Structureel risico 8 Structurele effecten leges door Omgevingswet
          11. Blz. 201 Structureel risico 9 Toename beroep op bijzondere bijstand
          12. Blz. 202 Structureel risico 10 Prijsstijgingen en onzekerheid van levering
          13. Blz. 203 Totaal nettobedrag structurele risico’s
          14. Blz. 204 Toelichting incidentele risico's
          15. Blz. 205 Incidenteel risico 11 Grondexploitaties
          16. Blz. 206 Incidenteel risico 12 Opheffen onbewaakte spoorwegovergangen
          17. Blz. 207 Incidenteel risico 13 Garanties
          18. Blz. 208 Incidenteel risico 14 Oninbaarheid lening Trefpunt
          19. Blz. 209 Incidenteel risico 15 Afronding contract vanuit GR Delta
          20. Blz. 210 Totaal nettobedrag incidentele risico’s
          21. Blz. 211 Om makkelijk te beoordelen en vergelijken werken wij met een ratio weerstandsvermogen
          22. Blz. 212 Ons weerstandsvermogen
          23. Blz. 213 Financiële kengetallen
          24. Blz. 214 Beoordeling en toelichting financiële kengetallen
        3. Blz. 215 Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 216 Onderhoud kapitaalgoederen
          2. Blz. 217 Openbare verlichting
          3. Blz. 218 Wegen
          4. Blz. 219 Kunstwerken
          5. Blz. 220 Integrale Beheerplan Openbare Ruimte (IBOR)
          6. Blz. 221 Riolering
          7. Blz. 222 Gebouwen
        4. Blz. 223 Bedrijfsvoering
          1. Blz. 224 Organisatie
          2. Blz. 225 Personeel
          3. Blz. 226 Integriteit
          4. Blz. 227 Inkoop
          5. Blz. 228 Informatiebeleid
          6. Blz. 229 Informatieveiligheid en gegevensbescherming
          7. Blz. 230 ICT
          8. Blz. 231 Rechtmatigheidscontrole
          9. Blz. 232 Planning en Control
        5. Blz. 233 Financiering
          1. Blz. 234 Financiering 1
          2. Blz. 235 Financiering 2
          3. Blz. 236 Financiering 3
        6. Blz. 237 Verbonden partijen
          1. Blz. 238 Verbonden partijen
          2. Blz. 239 overzichtstabel verbonden partijen
          3. Blz. 240 Gegevens verbonden partijen
            1. Blz. 241 Gemeenschappelijke regelingen
              1. Blz. 242 Veiligheidsregio Noordoost Gelderland (VNOG)
              2. Blz. 243 Gemeenschappelijke gezondheidsdienst Noordoost Gelderland (GGD)
              3. Blz. 244 Regio Stedendriehoek
              4. Blz. 245 Stadsbank Oost Nederland
              5. Blz. 246 Omgevingsdienst Achterhoek
              6. Blz. 247 Tribuut
              7. Blz. 248 Basismobiliteit Stedendriehoek (Vervoerscentrale PlusOV)
            2. Blz. 249 Samenwerkingsverbanden
              1. Blz. 250 Gemeenschappelijk Havenbeheer Twentekanalen
            3. Blz. 251 Stichtingen
              1. Blz. 252 Stichting Achterhoek Toerisme
              2. Blz. 253 Stichting Strategische Board
              3. Blz. 254 Stichting Bevordering Techniek Onderwijs Berkelstreek
              4. Blz. 255 Stichting Veilig Thuis Noord en Oost Gelderland
            4. Blz. 256 Deelnemingen
              1. Blz. 257 Circulus
        7. Blz. 258 Grondbeleid
          1. Blz. 259 Inleiding
          2. Blz. 260 Tabel 1
          3. Blz. 261 Tabel 3. Overzicht contante waarde – eindwaarde actieve bouwgrondexploitaties
          4. Blz. 262 Tabel 2 indicatoren
          5. Blz. 263 Meerjarige begrotingswijziging winst- en verliesneming grondexploitaties
          6. Blz. 264 Risicoanalyse
          7. Blz. 265 Tabel 3 Monte Carlo
          8. Blz. 266 Tekstvak 4
          9. Blz. 267 Tabel 4
          10. Blz. 268 tekstvak 5
          11. Blz. 269 Tabel 5 begrotingswijziging
          12. Blz. 270 Grondbeleid
          13. Blz. 271 Toelichting Detmerskazerne Eefde
          14. Blz. 272 Toelichting Etalage naar de Toekomst (Holmerskamp)
          15. Blz. 273 Toelichting Scheggertdijk 7
          16. Blz. 274 Toelichting Aalsvoort West
          17. Blz. 275 Toelichting Stijgoord
          18. Blz. 276 Toelichting TKF
          19. Blz. 277 Toelichting Diekink
          20. Blz. 278 Toelichting particuliere grondexploitaties
        8. Blz. 279 Openbaarheidsparagraaf
          1. Blz. 280 Wet Open Overheid
      17. Blz. 281 Beslispunten
        1. Blz. 282 Beslispunten
        2. Blz. 283 Paragrafen
        3. Blz. 284 Tabel jaarschijf 2024 grex
        4. Blz. 285 Beslispunt 5b en c
        5. Blz. 286 Tabel Begrotingswijziging Grondexploitaties actualisatie Begroting 2024
        6. Blz. 287 Investeringsplan nieuw beleid
      18. Blz. 288 Bijlagen
        1. Blz. 289 Bijlage 1: Begrotingsrichtlijnen
          1. Blz. 290 Begrotingsrichtlijnen 2024
        2. Blz. 291 Bijlage 2: Intensiveringslijst
          1. Blz. 292 Bijlage 2: Intensiveringslijst 2023-2027
        3. Blz. 293 Bijlage 3: Was-wordt overzicht 'wat willen we bereiken'
          1. Blz. 294 Doelstellingen
            1. Blz. 295 Programma 0 Bestuur en ondersteuning
              1. Blz. 296 0.1 Bestuur
            2. Blz. 297 Programma 5 Sport, cultuur en recreatie
              1. Blz. 298 5.6 Media
        4. Blz. 299 Bijlage 4: Overzicht baten en lasten per programma en taakveld
          1. Blz. 300 Bijlage 4: Overzicht baten en lasten per programma en taakveld
        5. Blz. 301 Bijlage 5: Overzicht incidentele baten en lasten
          1. Blz. 302 Bijlage 5: Overzicht incidentele baten en lasten
        6. Blz. 303 Bijlage 6: Meerjarig overzicht reserves
          1. Blz. 304 Bijlage 6: Meerjarig overzicht reserves
        7. Blz. 305 Bijlage 7: Kostenonderbouwing lokale heffingen
          1. Blz. 306 Inleiding
          2. Blz. 307 Afvalstoffenheffing
          3. Blz. 308 Rioolheffing
          4. Blz. 309 Lijkbezorgingsrechten
          5. Blz. 310 Marktgelden
          6. Blz. 311 Havengelden
        8. Blz. 312 Bijlage 8: EMU-saldo
          1. Blz. 313 Bijlage 8: EMU-saldo
        9. Blz. 314 Bijlage 9: Geprognosticeerde balans
          1. Blz. 315 Bijlage 9: Geprognosticeerde balans
    2. Activiteiten
    3. Zoeken
    4. Publicatie bijlagen
    5. Contact
    6. PrivacyStatement
    7. Sitemap