Wel uitgevoerd

•    In 2021 namen wij voor het eerst deel aan het Datalab Gelderland Oost (Datalab GO). Dit leidde tot een dienstverleningsovereenkomst, een aantal regionale informatieproducten en meer samenwerking.
•    De functie van Stelselbeheerder vulden wij in door de gegevensmanager. Hiermee is een basis gelegd voor het op orde krijgen en houden van onze basisgegevens.
•    In 2021 rondden wij ook het project Intranet af. Hiermee zetten wij een eerste stap voor het verhuizen van onze kantooromgeving naar de Cloud.  Omdat we gebruik maakten van software die we in huis kregen door corona (SharePoint van Microsoft Teams), zijn de kosten beperkt tot enkele uren externe ondersteuning.
•    We sloten in 2021 aan op het nieuwe beveiligde netwerk van de overheid: GGI-netwerk. Daarnaast maken we daarbij gebruik van GGI-veilig. Een landelijke service voor detectie en alarmering van informatiebeveiligingsincidenten. 
•    Er is een privacy audit uitgevoerd.
•    Er is een proef gedraaid met de blockchain-technologie. De pilot ging over de gegevensuitwisseling in het sociaal domein tussen een aantal gemeentes en zorgaanbieders.
•    We besloten tot de aanschaf van Pepperflow. Dit is software die ons helpt bij de planning & control-cyclus. De implementatie vond plaats in januari 2022.

 

Niet uitgevoerd

•    We hebben geen digitaal archief overgebracht naar het e-depot. De leverancier ontwikkelt deze functionaliteit niet meer met het huidige zaaksysteem. Dit wordt een vast onderdeel bij een eventuele aanbesteding van een nieuw zaaksysteem.
•    We hebben ook geen extra bron aangesloten op de gemeente-brede zoekmachine.

Dit kondigden wij in de Bestuursrapportage 2021 aan en hebben wij daarin gemotiveerd.